mgr Kamil Florczyk

Psycholog

mgr Kamil Florczyk

Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej

O mnie

Z wykształcenia jestem psychologiem, obecnie uczestniczę w 4-letnim, akredytowanym szkoleniu terapii CBT. W Centrum zajmuję się pracą z młodzieżą od 13. roku życia oraz osobami dorosłymi. Swoje doświadczenie zawodowe zbierałem poprzez pracę profilaktyczną z młodzieżą, w trakcie której prowadziłem liczne warsztaty edukacyjne dla nastolatków. Oprócz tego współpracowałem z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej, gdzie zajmowałem się wspieraniem dorosłych oraz młodzieży w przechodzeniu przez ich trudne sytuacje życiowe, np. rozwód, śmierć bliskiej osoby, przemoc domowa, mobbing, zdrada partnerska czy przemoc rówieśnicza. Obecnie zajmuję się terapią krótko- i długoterminową w nurcie CBT jak i również z wykorzystaniem EMDR – metody mającej duże uznanie w leczeniu traum i rekomendowanej przez WHO. Kamil Florczyk Psycholog

Jak pracuję?

Jak już wspominałem w swojej pracy korzystam z narzędzi i filozofii nurtu CBT oraz metody EMDR. W trakcie sesji staram się dostosować tempo terapii do potrzeb Klienta – zdaję sobie sprawę z tego, że zbudowanie zaufania i porozumienia wymaga czasu, a jego ilość jest kwestią bardzo indywidualną, dlatego też w trakcie sesji skupiam się na zapewnieniu przestrzeni, która umożliwi utworzenie zarówno jednego jak i drugiego.Kamil Florczyk Psycholog

W przypadku nastolatków spotkania zaczynam od kilku sesji, mających na celu umożliwić mi przeprowadzenie wywiadu związanego z trudnością, jaka sprowadza nastolatka do gabinetu, a następnie postawienie diagnozy oraz ustalenie wstępnego planu terapeutycznego. Z reguły na pierwszą sesję zapraszam nastolatka oraz jego rodziców w celu zebrania pierwszych informacji oraz poznania problemu z perspektywy każdej ze stron. Bardzo ważne jest dla mnie, aby nastolatek uczestniczył w spotkaniach już od pierwszej sesji, tak aby miał poczucie, że to on posiada kontrolę nad procesem oraz że bierze udział w wyznaczaniu celów, nad którymi będziemy pracować w trakcie naszych spotkań. Zazwyczaj w późniejszych spotkaniach obecność rodziców jest opcjonalna, a na sesje przychodzi sam nastolatek.

W przypadku osób dorosłych początek spotkań wygląda bardzo podobnie- pierwsze kilka sesji służy poznaniu przeze mnie Klienta, zebraniu potrzebnego do dalszej pracy wywiadu, zrozumieniu psychologicznych mechanizmów problemu oraz stworzeniu przy współpracy z Klientem planu terapii. 

Komu pomagam?

Osobom zmagającym się z:

  • Zaburzeniami nastroju;
  • Zaburzeniami lękowymi;
  • Trudnościami z funkcjonowaniem społecznym oraz zawodowym z powodu ADHD;
  • Zaburzeniami odżywiania;
  • Zaburzeniami osobowości;
  • Zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi oraz zab. zachowania;
  • Różnego rodzaju kryzysami życiowymi.
Tytuł
Dostępne dni